PORADNIK ASFALTOWY 2018 - page 88

88
część I – ASFALTY I ICH WŁAŚCiwości
W tabeli 4.6. przedstawiono wyniki badań zmęczeniowej temperatury krytycznej (FCCT –
Fatigue Cracking Critical
Temperature
) badanych asfaltów.
Tabela 4.6. Wyniki badań umownej temperatury krytycznej ze względu na spękania zmęczeniowe badanych lepiszczy
asfaltowych oznaczone przy G*
sin
δ
=5000 kPa oraz G*
sin
δ
=6000 kPa [
badania własne ORLEN Asfalt
]
Rodzaj asfaltu
Zmęczeniowa Temperatura krytyczna – FCCT [°C]
G*
sin
δ
=5000 kPa
asfalt po starzeniu RTFOT+PAV
G*
sin
δ
=6000 kPa
asfalt po starzeniu RTFOT+PAV
Interpretacja
mniej = lepiej
20/30
22,0
19,5
35/50
21,8
19,8
50/70
21,3
19,4
70/100
16,5
14,8
ORBITON 25/55-60
17,5
15,9
ORBITON 45/80-55
14,1
12,5
ORBITON 45/80-65
14,7
13,2
ORBITON 65/105-60
14,2
12,6
ORBITON 25/55-80 HiMA
13,2
11,1
ORBITON 45/80-80 HiMA
11.7
10,1
ORBITON 65/105-80 HiMA
11,1
9,6
Na rys. 4.19. przedstawiono dodatkowo porównanie właściwości w pośrednich temperaturach wszystkich badanych
lepiszczy asfaltowych. W celu łatwiejszej analizy, asfalty pogrupowano wg zakresów penetracji.
Rys. 4.19. Prezentacja wyników zmęczeniowej temperatury krytycznej – FCCT, przy G*
sin
δ
=5000 kPa (lewy słupek)
oraz przy G*
sin
δ
=6000 kPa (prawy słupek). Asfalty po starzeniu RTFOT + PAV [badania własne ORLEN Asfalt].
Interpretacja wykresu: mniej = lepiej
1...,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87 89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,...168
Powered by FlippingBook